joi, 11 octombrie 2012

Echiparea

Ziceam mai deunăzi că olandezii ăştia academici te pun să fii activ la seminarii. Ce nu ziceam, pen'că habar n-aveam la momentul vorbirii, e că te pun şi să lucrezi în echipă. Mai tot timpul. Ceea ce nu-i rău, în principiu, măcar în ideea perfect realistă că asta o să faci tot restul vieţii. (Dacă nu te faci pădurar.)
Chestia e că nu-ţi alegi echipa. Ceea ce înseamnă, cel  puţin pentru primele cursuri, că te trezeşti cu două-trei zile în care să pui la punct ditai prezentarea cu oameni cărora de-abia le-ai aflat numele. Dacă ai baftă, bafta ta. Dar şi cea mai mare găleată de baftă sughiţă câteodată. Deci, ce-am (re)învăţat în 6 săptămâni de lucrat în echipă?

Durează să te tunezi
(Aoleu, asta sună de parcă mi-am pus silicoane şi aştept să se aşeze.)
Pentru cursul de Relationship Management am avut de făcut o prezentare înaintea primului seminar. Adică ne-am identificat pe mail şi ne-am cunoscut întrebând oamenii din faţa bibliotecii "eşti cumva tipu' ăla din Australia cu care trebuie să fac un plan de management al relaţiei pentru un serviciu de asigurare pentru animale?" Pentru această primă prezentare am lucrat 12 ore întinse peste 2 zile. Da, ne-a trebuit juma' de zi ca să producem 10 slide-uri. La cea mai recentă prezentare, în schimb, mi-am pus ideile într-o prezentare şi le-am trimis-o celorlalţi pe Facebook, autorizându-i să masacreze după bunul plac. Au mai completat şi ei, am mai discutat 5 minute şi am fost mult mai simpatici decât prima dată.

Fiecare vine cu piticii lui
La Customer Analysis am avut deja o facilitare (seminar în care echipa ta ghidează toată discuţia şi explică tot materialul) şi lucrăm la a doua. M-am apucat de prezentare cu drag şi spor, fericită că am deja de data trecută un template decent-dar-nu-sinistru-de-corpora-trist. Am trimis-o unei colege şi mi-a răspuns, aproape speriată: "păi l-am mai folosit p'ăsta, ce-o să creadă profu'?" M-am blocat puţin când mi-am dat seama că eu aşteptam idei şi ea aştepta estetică. Acum ne reglăm aşteptările.

E mai bine-n doi
(De unde-i asta? Îmi sună a melodie mediocră.)
E mai bine-n doi, da' nici prea mulţi nu tre' să fie. Pentru lucrarea finală de la RM, o ditai strategia pentru lansarea unui joc video, am discutat şi răsdiscutat până a început să ne sufle termenul în ceafă şi am decis, cu lacrimi în ochi, să împărţim întrebările. Şi ce să vezi! acum chiar suntem la jumătate şi am căzut de acord fără să despicăm fiecare paragraf. Sigur, la scrisul propriu-zis al lucrării parcă văd că mi se trezesc mie piticii şi mă ofer să scriu singură ca să nu se vadă diferenţele de stil. Dar până-atunci mai e cale lungă, să ne-ajungă. Adică vreo 2-3 zile.

Da-i fain aşa, să nu te simţi singur pe lume şi să ai cu cine să pasezi idei. Acum, că mă trag examenele de mânecă, parcă văd că pun de vreun grup de studiu. Şi-atunci să vezi tocilăreală.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu