joi, 18 februarie 2010

Bani pentru distracţie

Staţi liniştiţi, nu e un concurs. Bani n-am, iar distracţie nu se poate. Ăsta e un blog serios, aşa să ştiţi.
E, în schimb, o leapşă de la Robert, care întreabă ce meserii mi-ar tulbura somnul în sensul bun, adică de-abia de-aş adormi de dorul lor. Să vedem.
  • Cu surle şi trâmbiţe, pe 1 trebuie să fie meseria de cititor. Adică să fiu plătită să stau toată ziua într-un fotoliu comod, cu ceai şi ronţănele la discreţie, şi să mă scufund în câte o carte. În familia literară ar intra şi un-pic-mai-realistele editor, bibliotecară sau vânzătoare într-o librărie mică şi boemă. Shop assistant, pardon. Ce-i aia, vânzătoare?
  • Un 2 apropiat se duce meseriei de povestitor. Fotoliul se păstrează, doar că acum sau citesc cu voce tare sau vorbesc din propria-mi tărtăcuţă unor ascultători. Despre lucruri frumoase, oricare ar fi ele. Eventual chiar despre cărţi, cum m-a primit ante-menţionatul Robert la cursurile Cogito din trecutul imemorial.
  • Pe 3 deja intervine un pic de realism. Ca să nu simt că fac facultatea degeaba, aş lucra cu drag în confuza şi larga zonă a comunicării. Ca ce, încă nu ştiu. Oricum, mai curând în spatele scenei decât sub reflectoare.
Aşa, deci. Mai departe, să-mi spună Maria, Paula şi Cosmin ce visează să facă în viaţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu